Toruń 2015 - Szkoła nr5

Menu główne

Toruń 2015

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA > WYCIECZKI > WYCIECZKI 2015/2016

Wycieczka klas 3 do Torunia.

Dnia 7 maja 2014 r. odbyła się dwudniowa wycieczka klas 3 do Torunia, na którą wybraliśmy się pod opiekę p. Marty Rybackiej, p. Elżbiety Zborowskiej i p. Ewy Szymczyk. Pomimo bardzo wczesnej godziny wyjazdu, humory wszystkim dopisywały. Podróż przebiegła bez większych kłopotów.
Naszą wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od zwiedzenia miasta. Udaliśmy się na Rynek Staromiejski. Podziwialiśmy Ratusz oraz Katedrę świętych Janów i oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku Mikołaja Kopernika. Widzieliśmy Krzywą Wieżę, Dom Mikołaja Kopernika. Poznaliśmy toruńskie legendy przy Fontannie Flisaka.
Kolejnym punktem naszej przygody było Planetarium, gdzie udaliśmy się w podróż po Układzie Słonecznym, lądując na powierzchni Księżyca i Marsa. Dowiedzieliśmy się jak wyglądają z bliska pierścienie Saturna oraz chmury na Jowiszu. Seans w Planetarium zrobił na nas ogromne wrażenie. Niesamowitych wrażeń dostarczyła nam tez wizyta w ruinach krzyżackiego zamku. Lekko zmęczeni, ale zadowoleni odpoczęliśmy w hotelu przy wspólnym posiłku.  Po spokojnej nocy i smacznym śniadaniu pojechaliśmy do Fabryki Toruńskiego Piernika. Tam zgłębiliśmy  tajniki wiedzy piernikarskiej i samodzielnie piekliśmy pierniki, narzędziami i w sposób taki, jak przed 500 laty robili to toruńscy piekarze. To sprawiło wszystkim niesamowitą frajdę! Niepowtarzalnych wrażeń dostarczyła nam też wizyta w Domu Legend Toruńskich. Mieliśmy tam możliwość przeniesienia się do świata magicznych opowieści o Toruniu i jego historii.
Po wizycie w muzeum mieliśmy trochę czasu na zakup pamiątek. Chłopcy zaopatrzyli się w łuki, kusze i hełmy , a dziewczynki postawiły na pierniki i drobne upominki. W drodze do domu odwiedziliśmy też muzeum piśmiennictwa i drukarstwa. Tam dzieci mogły własnoręcznie wykonać kartkę papieru, podpisać się gęsim piórem maczanym w atramencie, co okazało się dla niektórych nie lada wyczynem.
Wycieczka do Torunia była bardzo udana, tym bardziej, że dopisywała nam słoneczna pogoda. Wróciliśmy z bagażem niezapomnianych wrażeń.

Dokument bez tytułu

AKTY PRAWNE

Plan finansowy szkoły

Statut Szkoły
Program Wychowawczo-Profilaktyczny
Program Profilaktyki ZS 5
Koncepcja pracy
Regulamin korzystania z boisk sportowych
Regulamin klas sportowych

Biblioteka
Gabinet pielęgniarki
Stołówka

Dokument bez tytułu Copyright © 2012. All rights reserved: ZS nr.5 w Wołominie, wykonanie: Paragraph Design